.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محيط زيست يا تصاوير بياد ماندني از آلودگي هاي طبيعي در مازندران

رئيس اداره محيط زيست نكا گفت: امروز مكان‌هاي تفريحي و فضاهاي سبز به محل‌هايي تبديل شده‌ كه انباشت زباله، انتشار بوي نامتبوع زباله، كثيفي و آلودگي از جمله تصاوير به يادماندني از اين مكان‌ها است.

منوچهر هاديان صبح امروز در گردهمايي مديران شهرستان نكا در گراميداشت هفته پاك اظهار داشت: آلودگي و ناپاكي تهديد فعلي جامعه در گرو اعمال و رفتار ما انسان‌ها با طبيعت است كه بايد در اين ارتباط با واكاوي در پي چاره باشيم.
وي ادامه داد: امروز مكان‌هاي تفريحي و فضاهاي سبز و مكان‌هاي طبيعي خدادادي به محل‌هايي تبديل شده‌ كه انباشت زباله، انتشار بوي نامطبوع زباله، كثيفي و آلودگي از جمله تصاوير به يادماندني از اغلب اين مكان‌ها است.
اين مسئول بيان داشت: در روز و هفته زمين پاك بايد ابتدا عارضه‌هاي وارد شده به زمين را مورد ارزيابي و پيش‌بيني قرار دهيم و سپس براي كاهش و حذف اين عوارض همت كرد.
هاديان اظهار داشت: ايجاد هماهنگي هر چه بهتر براي اجراي برنامه‌هاي نمادين و متناسب فرهنگي و آموزشي توسط دستگاه‌هاي ذي‌ربط مهم‌ترين عامل در كاهش تهديدهاي زيست محيطي در جامعه و افزايش فرهنگ زيست محيطي در افراد است.
وي خاطر نشان كرد: توقع ما از مسئولان دوستدار محيط زيست شهرستان اين است كه تمام كارهاي ارزنده‌اي كه در زمينه محيط زيست انجام شده است را به صورت فراگيرتر از محدوده جغرافيايي خود به اجرا بگذارند و دليل اين توقع اين است كه ما در اين مجموعه علم، تجربه و توانمندي لازم را ديده‌‌ايم.
هاديان با اشاره به هشدارهاي سازمان‌هاي دوستدار طبيعت در حفظ و صيانت از مواهب طبيعي گفت: جدي گرفتن هشدارهاي زيست محيطي از جمله وظايف همه ما است كه بايد با رعايت آن اجازه ندهيم زندگي بشريت در آينده به مخاطره افتد.
رئيس اداره محيط زيست نكا انجام برنامه‌‌هاي آموزشي در مدارس را مهم‌ترين عامل در گسترش فرهنگ زيست محيطي دانست و يادآور شد: فرزندان ما بايد از همان دوران كودكي با اين فرهنگ آشنا شوند تا در بزرگسالي اين فرهنگ در آنان نهادينه و خودجوش شود.
هاديان افزود: در كنار همه اين مسائل، نبود مديريت صحيح پسماند به ويژه در بحث زباله‌هاي بيمارستاني و نيز توجه نداشتن به موضوع بازيافت در سطح وسيع مي‌تواند زمين ما را در معرض آلودگي بيشتر قرار دهد كه بايد متوليان امر در اين راستا تلاش بيشتري نكنند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.273 seconds.